tisdag 3 september 2013

Vad har du på din läsplatta/IPad?

I somras skaffade jag mig en IPad och det visade sig vara en riktigt bra investering. Förutom allt annat, som inte har med läsning att göra, på paddan så uppskattar jag mest av allt att kunna läsa på den. Jag har tidigare skrivit om att jag varit lite motståndare mot att läsa böcker på läsplattor, men jag är nu helt omvänd och nästan till och med frälst. ;-)
Jag upptäckte direkt att jag kunde ladda ner böcker från Amazon gratis och det är helt fantastisk för en boknörd som jag. Jag har laddat ner så mycket böcker så jag har för flera år framåt. Den engelskspråkiga utgivningen är ju så otroligt stor jämfört med den svenska och det finns massor att välja mellan. Vissa böcker är bara "Freebies" i en dag eller några timmar så det gäller att passa på. Alla deras topplistor uppdateras varje timme.

Nu tänkte jag i alla fall dela med mig vad som finns på min IPad (det här är bara på vad som finns på Kindle, de svenska kom inte med). Är det fler än jag som laddar ner så här galet mycket böcker eller hur mycket böcker har ni på era läsplattor just nu? Vore kul att se vad andra har på sina läsplattor, så lägg gärna upp en länk till er blogg bland kommentarerna. :-)










3 kommentarer:

Carro sa...

Jag har en del engelska serier på min läsplatta. Fast jag använder en läsplatta och inte en surfplatta, för att jag tycker att det är lite snällare mot ögonen :)

Malin sa...

Det var många böcker! Är det inte jobbigt att läsa på en IPAD?

Cicci sa...

Malin: Det fungerar hur bra som helst att läsa på paddan, har testat en läsplatta innan men gillar att läsa på paddan mer. :-)