onsdag 3 juli 2013

Manuskriptet från Accra av Paulo Coelho

Köp den på Adlibris,
Bokus eller CDON

Det här är inte en "vanlig" skönlitterär bok utan den börjar med att ta upp just vad manuskripten från Accra är för något och därefter så är det en man, Koptas, som står och håller ett tal inför muslimer, kristna och judar. Det är hans tal man får läsa om och de frågor som de som lyssnar ställer.

Jag har läst nästan alla Paulo Coelhos böcker tidigare och gillat de flesta av dem. De senaste böckerna har inte direkt hört till min favoriter. Den här var dock annorlunda, på ett bra sätt. Jag lyssnade på boken som en ljudbok, vilket jag ångrade för det här är en bok att läsa och stryka under i, stanna till och reflektera över vad som skrivs/sägs. Det här är en bok som tar upp många viktiga ämnen och som kommer med många kloka och bra förslag på hur man ska hantera saker och ting i livet. Jag älskar böcker som innehåller kloka råd, visdomsord och som kan bli lite klokare av att läsa. Det här är en sådan bok!

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥

Originaltitel: Manuscrito encontrado em Accra
Översättare: Örjan Sjögren
Uppläsare: Magnus Roosmann
Förlag: Earbooks
Bandtyp: CD-bok
Språk: Svenska 
Utgiven: 201301
Antal skivor: 3
ISBN10: 9174831151
ISBN13: 9789174831153

Läs vad andra bloggare skrivit om den:

Finns även i andra format:
På engelska:

1 kommentar:

Lena sa...

Ja denna bok var verkligen tänkvärd!!