lördag 22 juni 2013

Soulless 2: the manga av Gail Carriger

Köp den på Adlibris,
Bokus eller CDON

Det här är andra boken i serien  om Alexia Tarabotti som kommer ut i mangaformat. Den är baserad på Chanslös, så har du inte läst första delen skippa det här inlägget och läs om vad jag skrivit om den första delen här.

Alexia (som är själlös) är numera gift med Lord Maccon (som är varulv) och det innebär även att hon blir alfahona till en flock varulvar. I London drabbas de övernaturliga av något fasansfullt, de är vanliga människor igen. Det är inom ett särskilt område detta sker och både Alexia och Lord Maccon måste undersöka vad det kan bero på, var och en på sitt sätt. Alexia jobbar nu mer åt drottningen medan Lord Maccon är chef över ROF, Registreringsverket för Onaturliga Företeelser. Lord Maccon ger sig oväntat av till Skottland och Alexia följer efter. Kan svaret på varför de övernaturliga mist sin förmåga finnas i de skottländska högländerna?


Jag tycker verkligen om de här mangaböckerna om Alexia Tarabotti. För mig har de kommit ut lägligt om man ser till hur den svenska utgivningen av de skönlitterära böckerna utkommer. Efter att nu ha läst andra delen som manga har jag gett mig på tredje delen av den skönlitterära boken och till hösten kommer tredje delen som manga och så hoppas jag att fjärde delen på svenska kommer till vintern/våren. Om man gillar de skönlitterära böckerna kan jag nästan garantera att man gillar de här också. Det är lite som man får en bonus när man läser mangan efter boken.


De första sidorna är som vanligt i färg.

Alexia ger sig av på en liten flygresa med en zeppelinare.
Miss Hisselpenny älskar alla slags hattar.
Första meningen i boken: "They are what?!"

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥+

Illustratör: Rem
Förlag: Yen Press
Bandtyp: Storpocket
Språk: Engelska 
Utgiven: 201212
Antal sidor: 240
ISBN10: 0356502295
ISBN13: 9780356502298

Läs vad andra bloggare skrivit om den:

Andra upplagor:

Inga kommentarer: