måndag 17 juni 2013

Sommarläsning

Jag har blivit taggad av Annas bokprat att göra denna utmaning. Har redan skrivit ett inlägg om min kommande sommarläsning, men här kommer lite mer info.

1. Vilka fem böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
  • Flickan från ingenstans av Justin Cronin är en av böckerna vi ska ha läst i Vampyrbokcirkeln under sommaren. Många bloggare har lovordat den, så jag ser verkligen fram emot att äntligen få läsa den.
  • The Morganville Vampires av Rachel Caine ska vi också läsa i Vampyrbokcirkeln, man läser dock så många böcker man själv vill i serien. Just den här upplagan jag har består av de två första delarna och den är på engelska.
  • Hungerspelstriologin av Suzanne Collins står olästa i min bokhylla och min systerdotter kan inte förstå att jag kan ha dem stående i min bokhylla utan att ha läst dem, så jag lovade henne att läsa dem i sommar. Hon i sin tur ska börja läsa Sagan om isfolket.
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Helt klart Hungerspelstriologin, som stått alldeles för länge i bokhyllan. Det har redan hunnits göra en film av första delen...

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På min altan (med huvudet i skuggan).

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
På min altan, men även en hel del i sängen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Troligtvis Flickan från ingenstans av Justin Cronin och jag tror att det är en bok som jag antingen kommer att älska eller avsky. Hoppas på det förstnämnda. :-)

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Någon av Robin Sharmas böcker så som till exempel "Munken som sålde sin Ferrari" eller någon av hans ledarskapsböcker.

7. Strand eller hängmatta?
Helt klart strand, har för mig att jag blir snurrig i huvudet av att ligga i hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman, är rätt trött på "vanliga" deckare.

9. Favoritgenre?
Är fortfarande fast i "Vampyrträsket"! Annars försöker jag läsa så blandat som möjligt, men just nu är jag som sagt ganska så fast. ;-)

10. Tagga tre andra!

3 kommentarer:

Carro sa...

Jag hoppas och tror att du kommer att gilla Hungerspelen :)

Anna A sa...

Hungerspelen gillade jag väldigt mycket. Såg att du läser samma Gail Carriger som jag precis läst ut. Ska bli kul att se vad du tyckte.

Sagan om Isfolket - Margit Sandemo FanPage sa...

Om du och din syster gillar Isfolket får ni gärna besöka min blogg som handlar om just Isfolket men även resten av Margits böcker.