lördag 20 oktober 2012

Hello Kitty måste dö av Angela S. Choi

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"Därför att jag inte fick koka hans penis."
"När jag tittade ner hade mr Happy försvunnit in i det heliga mörkret."
"Jag ville hellre ha en mödomshinna än en handväska från Chanel, även om en sådan skulle ha varit snygg ihop med alla mina kritstrecksrandiga dräkter."
"Jag hatar Hello Kitty. Jag hatar henne för att hon verken har mun eller vassa tänder, som riktiga katter. Hon kan inte äta, inte bita av någons bröstvårta eller finger, inte suga av någon, inte be någon dra åt helvete och inte slicka sig."
"Trosor. Jag avskyr det ordet. Låter snuskigt på något sätt. Får mig att tänka på perversa typer, blottare, våldtäktsmän, kåta college killar."
"Det verkar som om Gud hade skapat Jesus bara för att låta honom lida. Först på korset och sedan för alla dumheter som miljoner skolbarn gjorde dagligen."
"Jag tänkte aldrig bli någons rabattkupong, matlagerska, tvätterska, skurkärring, privata massör, avelskossa eller madrass på bestämda tider."
"Jag älskar känslan av hur tårna kläms ihop, hur de mosas sönder för att jag ska få känna mig modemedveten och fin."
"Döden, den store utjämnaren. Gammal, ful, sjuk, fattig. Ung, vacker, frisk, rik. Liemannen skiljer inte på folk. Alla slutar vi på samma sätt."
"Ingen vill ha en Hello Kitty med defekt livmoder."
"Om man hade hår på benen och under armarna hade man troligen också hår på könet. Skamligt."
"Den ljuva doften är död. Tung, giftig, berusande. Den gjorde mig yr. Den gav mig små orgasmer."

Fiona är en amerikansk-kinesisk kvinna som bor i San Francisco och hon är fortfarande oskuld. Men en dag bestämmer hon sig för att ta sin oskuld med en dildo och en massa bedövningssalva. Hon upptäcker då att hon inte har någon mödomshinna och blir riktigt besviken. Hon bestämmer sig för att gå till en plastkirurg för att få tillbaka sin mödomshinna. Plastkirurgen visar sig vara hennes barndomskamrat Sean som hon inte sett sedan han tänt eld på en skolkamrat och därefter hamnat på ungdomsvårdsskola. Sean och Fiona börjar umgås och så fort Fiona råkar ut för någon som ställer till det för henne så "försvinner" den personen. Ibland åker även Sean och Fiona ut med båten och då brukar Sean slänga i stora bylten i havet...

Det här är verkligen en skruvad och absurd berättelse med en ordentlig portion med humor i och jag tycker den är underbar. Den här boken kändes som en frisk fläkt och jag gillar den verkligen skarp! Dessutom så älskar jag layouten på boken i rosa och svart plus de coola svarta sidorna. Men man ska inte låta sig luras av omslaget och tro att det här är något för de yngre läsarna, för det är det verkligen inte.

Första meningen i boken: "Alltihop började med att jag upptäckte att jag saknade mödomshinna."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Originaltitel: Hello Kitty must die
Översättare: Lina Erkelius
Förlag: Ponto Pocket
Bandtyp: Pocket
Språk: Svenska
Utgiven: 201206
Antal sidor: 238
ISBN10: 9174750607
ISBN13: 9789174750607

Läs vad andra bloggare skrivit om den:
Schitzo-Cookie´s Bokblogg, Dagens bok.com, Tina O, Kajsas bokblogg, Nilmas bokhylla och Enligt O

Finns även i andra format:
      På engelska:


Häftad


2 kommentarer:

Anna sa...

Visst var den en frisk fläkt. Synd att du missade bubblet. Det hade varit kul att höra dina tankar!

Nilmas Bokhylla sa...

SV: Jag gör visst det men den här handlar ju inte om vampyrer på samma sätt som t.ex Twilight så det kanske kan vara något :)