söndag 18 december 2011

Pockettoppen 2011 från Adlibris

Här är listan över de mest sålda pocketböckerna under 2011 från Adlibris.Kopiera gärna listan och lägg upp på din blogg.
Fyra av böckerna var med på Pocketttoppen 2010 och det är: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Dyngkåt och hur helig som helst, Igelkottens elegans och Mamma, pappa, barn.
Listan från 2010 kan ni se här.

Markera med rött de böcker du läst
Markera med blått de böcker du lyssnat på.
Markera med grönt de böcker du vill läsa.
Sätt ett gult  X bakom de böcker du äger.
  1. Den farliga leken av Jungstedt, Mari
  2. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonasson, Jonas
  3. En dag av Nicholls, David 
  4. Vårlik av Kallentoft, Mons
  5. Sarahs nyckel av Rosnay, Tatiana de
  6. I grunden utan skuld av Sten, Viveca
  7. Niceville av Stockett, Kathryn
  8. Flickan med snö i håret av Schulman, Ninni
  9. Pansarhjärta av Nesbø, Jo
  10. Tusenskönor av Ohlsson, Kristina 
  11. Drömmen förde dej vilse av Jansson, Anna
  12. Paganinikontraktet av Kepler, Lars
  13. Blodläge av Theorin, Johan
  14. Vyssan lull av Gerhardsen, Carin
  15. Den glömda trädgården av Morton, Kate X
  16. En sannolik historia av Alvtegen, Karin
  17. Dyngkåt och hur helig som helst av Skäringer, Mia
  18. Mamma, pappa, barn av Gerhardsen, Carin X
  19. Igelkottens elegans av Barbery, Muriel
  20. Samlade dikter 1954-1996 av Tranströmer, Tomas
Jag har lyssnat på åtta böcker, läst två böcker och vill läsa tre av böcker på listan. De som jag tycker mest om på listan är Den glömda trädgården, En dag och Igelkottens elegans. Vilka är dina favoriter?
Det blev en ganska färgglad lista för mig i år också. Hur många har du läst/lyssnat på?

6 kommentarer:

klok som en bok sa...

Men året är ju inte slut ännu:-) Tror jag har läst tio men är osäker på några, ska kolla upp det närmare...

Marie sa...

Fick totalt ihop 9 böcker på min lista, jag som trodde att jag inte läste så mycket "topplisteböcker"....¨:)

Paulina sa...

Jag vill höra hur du haft det i Egypten!!! Kan du inte bryta av med ett litet reseinlägg? ;) hehe.

BokParadiset sa...

Niceville är en bok jag verkligen tycker du ska läsa, super bra! :)

Esbe sa...

Haha, inte en enda hade jag läst. Men kan tänka mig Sarahs nyckel. Den får kanske bli ett projekt framöver. Trevligt med en bokblogg!

Anonym sa...

Jag har läst alla utom 19 & 20. Den allra bästa tyckte jag var "Flickan med snö i håret". kram