söndag 24 juli 2011

Utlottning av deckare/kriminalare

Harry Bosch kan inte sluta tänka på det fyra år gamla mordet på Angella Benton, en ung kvinna i filmbranschen. Ett märkligt fall eftersom filminspelningen hon jobbade på rånades på två miljoner dollar kort tid efter mordet. Hänger de två brotten i hop och i så fall hur? Fallet blev aldrig löst men nu vill Bosch, som lämnat Los Angeles-polisen ta reda på sanningen.
Han följer spåren från Hollywood till en försvunnen dataexpert på FBI och hamnar slutligen i ett jakten på ett terroristnätverk med kopplingar till 11 september. Det som till en början ser ut som ett bortglömt mordfall utvecklar sig till en av de svåraste utredningarna hittills för Harry Bosch.

Jag lottar ut en deckare/kriminalare i slutet/början på varje månad under hela året. Det är pocketböcker, en del lästa andra olästa.

Vill ni vara med i månadens utlottning? Det enda ni behöver göra är att skriva om utlottningen på er blogg, facebook eller twitter och skicka en kommentar på inlägget med länken till dit som ni har skrivit om utlottningen. Vinnare utses på söndag den 31 juli.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Hej, Cicci!
Denna månaden vill jag gärna vara med i din bokutlottning! Den verkar riktigt spännande.
Har lagt ut både text&bild på min hemsidas nyheter/dagbok.
Hoppa på bättre tur denna gång :-)
Ser att du läser Kate Morton och den boken är min absoluta favorit och väntar på att hennes nya ska komma ut i pocketformat.

Ha det så gott!
Kramen, Agneta

RogerN sa...

Har lagt upp det i min logg på facebook.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100001404827073

Ariel sa...

Jag vill vara med och har skrivit om det här:
http://arielleman.wordpress.com/2011/07/27/hoppas-pa-lite-harry-bosch/