måndag 18 juli 2011

Läsutmaning "Borta med vinden"

Läs mer om utmaningen
här.
I min bokhylla har Borta med vinden stått oläst i ca 15 år!!! Varje sommar försöker jag att läsa minst en klassiker som jag inte läst tidigare och i år blir det Borta med vinden av Margaret Mitchell.
Jag tänker vara med i The Heroine's Bookshelfs läsutmaning som går ut på att man läser en del av boken till ett visst datum och därefter så diskuterar man det man läst. Så här ser hålltiderna ut:

  • August 1: Discuss Part 1 (Chapters 1-7)

  • August 15: Discuss Part 2 (Chapters 8-16)

  • September 5: Discuss Part 3 (Chapters 17-30)

  • September 26: Discuss Part 4 (Chapters 31-47)

  • October 17: Discuss Part 5 (Chapters 48-63)


  • Är det någon mer som vill "hänga på"?

    2 kommentarer:

    Gunnar Deckare sa...

    Jag gillar idén men det passar dåligt med tiden tyvärr. Jag kanske är med om det blir nån ny bok som ska hanteras på samma sätt.

    Unknown sa...

    Jag svarade på min blogg Cicci :) Den här boken fick jag av min morfar när vi städade ur hans hus förra sommaren. Den står i min bokhylla, men jag har inte vågat att börja läsa den än. Den är så stor och tung :) Men en dag, en dag ska den fram :)