söndag 10 april 2011

Jag tycker inte om vatten av Eva Lindström

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"Bort med plaskdammar"
"Mina smörgåsar är helt förstörda. Dom är tjocka av allt vatten. Bleka och äckliga."
"Alla står i ett dike där det rinner iskallt vatten."
"I vintras var allt mycket bättre."
"Jag är glad att jag inte är en groda."

Vad som gjorde mig nyfiken på den här boken var att den var nominerad till Augustpriset 2010. Jag har läst boken för sexåringar och de skrattade lite åt bilderna men tröttnade på berättelsen innan jag läst klart. Den verkar helt klart passa bättre till de yngre barnen. Själv så tillhör den här inte en favorit till mig, men det känns som det är en bok som växer mer och mer för varje gång man läser den.

Första meningen i boken: "Jag heter Alf."

Mitt betyg: ♥ ♥

Illustratör: Eva Lindström
Förlag: Alfabeta
Bandtyp: Inbunden
Utgiven: 201008
Antal sidor: 26
ISBN10: 9150112465
ISBN13: 9789150112467

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Jag har faktiskt inte läst den. Har sett den på biblioteket, men det har inte blivit av att jag plockat med mig den hem och döttrarna har inte själva heller plockat upp den.