lördag 26 februari 2011

Deltagare i Nostalgi-utmaningen

Än så länge är vi tre deltagare i Nostalgi-utmaningen, men det är fritt att "hänga på" när som helst under året (se nedan).
Här är deltagarna och deras val:

Boktradition
Enders spel av Orson Scott Card
Isis - hotad planet av Monica Hughes 
Titus tronföljaren av Mervyn Peake
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams

Emmas bokhylla
Spelkortsmysteriet av Jostein Gaardners
(De tre andra titlarna kommer inom kort.)
 
Den långa vägen hem av Cynthia Voigt
Agnes Cecilia - en sällsam historia av Maria Gripe
Spelets härskare av Sidney Sheldon
Chansen av Jackie Collins
 
Någon mer som är intresserad av att läsa böcker som du en gång i tiden älskat?
Ge dem lite utrymme bland alla andra böcker och även här i bloggvärlden. Den boken som du älskade att läsa kanske inte ens finns att få tag i längre.Genom att läsa dem igen och skriva om dem så får andra möjlighet att läsa om dem och eventuellt vilja läsa dem igen. De kommer alltså fortsätta att leva vidare! :-)
Jag tänkte att det skulle vara en utmaning där man läser fyra böcker under ett år. Därefter så skriver man om dem på sin blogg och skickar i väg en kommentar till mig så sammanställer jag alla våra nostalgiböcker.
Verkar det intressat?
Skriv i så fall en kommentar och en länk till er blogg där ni skrivit ner vilka fyra böcker ni tänkt att läsa. Man kan givetvis hoppa på i efterhand (då lägger jag bara till er).
Listan över deltagarna och böckerna finns här till höger.

6 kommentarer:

Boktradition sa...

Kul att se vilka böcker ni valt :)
Jag är klar med Isis, http://boktrad.blogspot.com/2011/02/monica-hughes-isis-hotad-planet.html , som väl också var den kortaste av dem. Kan dröja lite innan nästa

Den långa vägen hem, är det boken med barnen som blir övergivna av sin mamma? Minns den! Fast bara början när de blir lämnade, kommer inte ihåg hur den slutade

Cicci sa...

@ Emma-Johanna: Japp, det är den boken. Minns inte heller så mycket mer än att jag tyckte väldigt mycket om den, men det är ca 25 år sedan nu... :-)

Emmas Bokhylla sa...

Jag funderar pa "Min morbror trollkarlen", "Sagan om Belgarion - Stenens väktare" och "Ny identitet" av Robert Westall, alt. "De Galna"av Kim Fupz Andersen. Jag har alla hemma i Sverige, skall nu gora en raid pa narmaste bokhandel for att se vad ajg kan skrapa ihop har nere. Ar det okej att andra sig under resans gang?

Cicci sa...

@Emma: "Min morbror trollkarlen" är en av mina favoriter!!!Klart du kan byta om du vill, skicka bara en kommentar så ändrar jag i listan. Själv har jag börjat läsa "Agnes Cecilia" och känner att det finns så många Nostalgi-böcker som jag vill läsa. Får kanske köra en Nostalgi-utmaning nästa år oxå! :-)

Vicky sa...

Kul, det tål att tänkas på. Jag ska fundera och återkommer i frågan :)

Emmas Bokhylla sa...

Nu laser jag min forsta Nostalgi-bok, det fick bli Kung Caspian och skeppet gryningen av C.S. Lewis (dock pa engelska). Skall bli kul att se hur jag uppfattar den, Narnia-bockerna har alltid varit mina favoriter!