tisdag 4 januari 2011

Alfabet-utmaning 2011

Jag tänker hänga med på Martinas alfabet-utmaning där man skall läsa olästa böcker från sin egen bokhylla. Det som gäller är efternamnet på författarna. Jag har mängder med böcker som jag inte läst, vågar inte ens räkna dem. Den här utmaningen passar mig perfekt, borde nog köra det här varje år för att få mina böcker lästa. En del har prytt min bokhylla i flera år utan att blivit lästa. Det blev en väldigt bra blanding av böcker tycker jag. Några klassiker, några pocket m.m. Eller vad tycker ni?

Austen, Jane Stolthet och fördom
Benett, Alan Drottningen vänder blad
Chevalier, Tracy Okända väsen
Danticat, Edwidge Magiska länkar
Ernstam, Maria Caipirinha med döden
Fagerholm, Monica Den amerikanska flickan
Giertz, Caroline Ashimas bok
Hamberg, Emma Baddaren
Ingelman-Sundberg, Catarina Brännmärkt
Janouch, Katarina Systerskap
Kingsolver, Barbara Giftträdets bibel
Lagerlöf, Selma Gösta Berlings saga
Martel, Yann Berättelsen om Pi
Niffengger, Audrey Tidsresenärens hustru
Ohlsson, Kristina Tusenskönor
Pausch, Randy Den sista föreläsningen
Q -
Roberts, Nora Nyckel till tröst
Sjödin, Agneta Vändpunkter
Trussoni, Danielle Angelologi
U -
Valdés, Zoé Jag skänkte dig mitt liv
Woolf, Virgina Mrs. Dalloway
X -
Young, William Paul Ödehuset
Zetterholm, Tore Oannes
Å-
Ä-
Östergren, Klas Fantomerna

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Sjalvklart kan du delta med tva bocker om du vill, det vore jattekul!

Boktokig Eva Boström sa...

Vad många som hängt på denna utmaning! Vad kul!