måndag 22 november 2010

Min vita bokhylla...

består av 130 böcker! Hmm... Det är mer plats i den här hyllan än i den svarta men består ändå av en bok mer. Här är alltså alla mina vita böcker.
"Sagan om isfolket" har åkt upp i hyllan igen efter några år i förrådet. Jag vet att många bloggare skriver om skämsböcker och att "Sagan om isfolket" hör till dem. Jag har många så kallade skämsböcker i mina bokyllor (mest från 80-talet), dels för att jag har svårt att slänga böcker men även att det faktiskt är böcker som jag har läst och  tyckt väldigt mycket om. "Sagan om isfolket" är typiskt sådana böcker som jag under mina tonår läste om och om igen och älskade dem.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken snygg :)

enligt O sa...

Åh Nord och Syd, vilka nostalgivibbar jag får!

Boktradition sa...

Ojdå, jag har helt missat att Sagan om isfolket skulle vara skämsböcker, men så har jag heller aldrig läst dem utan sitter fortfarande och försöker påminna mig själv om att komma till skott och påbörja serien :)

Cicci sa...

enligt O: Ja, har som sagt en hel del åttiotalsböcker kvar. :-)
Emma-Johanna: Klart du skall läsa dem! Funderar själv på att läsa om dem igen, men det finns så mycket annat som jag vill läsa så...

Emmas Bokhylla sa...

ah, alskade Isfolket! Jag hetslaste och var helt besatt i flera ar! Vilka ljuvliga minnen!

Carolina sa...

Skäms inte ett dugg för mina Sagan om Isfolket böcker. Har läst hela serien närmare 10 gånger, tröttnar aldrig på dem. Har alltid varit en riktig bokmal och dom är några av mina absoluta favoriter. Annars är jag även väldigt förtjust i Dean Koontz och Stephen King men min absoluta favoritbok är nog "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen. Mvh Carolina H som också pluggar till lärare.

Cicci sa...

Carolina: "Inte som andra döttrar" har jag också läst, men det var längesedan nu.Stephen King var också några år sedan jag läste, men de befinner sig i min svarta bokhylla. :-)Vad läser du för inriktining som lärare?